오늘날 우리는 수많은 디지털 미디어 플랫폼을 통해 정보와 콘텐츠의 홍수속에 살고 있습니다. 인터넷, 소셜 미디어, 유튜브 등의 디지털매체들은 우리의 일상 속에 중요한 의사결정 도구로 자리 잡고 있으며, 개인의 정보 소비 패턴에 매...
MAK는 지난 10년간 1조원 이상의 고객들의 광고비 분석을 수행하면서 광고비와 매체 전략에 대한 서비스를 진행해오고 있습니다. 그동안의 프로젝트를 통해서 저희 고객들이 일관되게 말씀하시는 MAK 서비스를 통한 주요 성공 사례를 ...
Over the past decade, MAK has provided strategic insights and services to clients by analyzing more than 1 trillion KRW in advertising expenditures. Through numerous projects, our clients have cons...
최근에 어떤 중소기업 광고주로부터 온라인 광고비를 얼마나 써야 되는지에 대한 질문을 받았다. 그 광고주는 현재 배너 광고와 키워드 광고를 하고 있다고 했다. 두가지 질문이었다. 기존 광고비의 ROAS (혹은 Media ROI: 광고비에 ...
In the current economic downturn, we would like to introduce the Live Media Management system, an innovative tool specifically tailored for the Korean market that can bring revolutionary changes to...
In Korea, many companies are utilizing media compliance audit services, particularly in advertising and media-related expenses, in addition to their accounting operations. While some companies are ...
The second half of the year has just begun. Although it may seem early, some companies are already preparing for next year. While annual planning is a routine task, preparing for the upcoming year ...
하반기가 막 시작되었습니다. 좀 이르긴 하지만 일부 기업들은 벌써 내년 준비를 하고 있습니다. 매년 하는 업무지만 다가올 해를 위한 계획은 늘 어렵습니다. 누구나 준비 과정은 쉽지 않지만, 나름대로 연륜 있고 체계가 있는 기업들은 ...