Over the past decade, MAK has provided strategic insights and services to clients by analyzing more than 1 trillion KRW in advertising expenditures. Through numerous projects, our clients have cons...
최근에 어떤 중소기업 광고주로부터 온라인 광고비를 얼마나 써야 되는지에 대한 질문을 받았다. 그 광고주는 현재 배너 광고와 키워드 광고를 하고 있다고 했다. 두가지 질문이었다. 기존 광고비의 ROAS (혹은 Media ROI: 광고비에 ...
In the current economic downturn, we would like to introduce the Live Media Management system, an innovative tool specifically tailored for the Korean market that can bring revolutionary changes to...
In Korea, many companies are utilizing media compliance audit services, particularly in advertising and media-related expenses, in addition to their accounting operations. While some companies are ...
The second half of the year has just begun. Although it may seem early, some companies are already preparing for next year. While annual planning is a routine task, preparing for the upcoming year ...
하반기가 막 시작되었습니다. 좀 이르긴 하지만 일부 기업들은 벌써 내년 준비를 하고 있습니다. 매년 하는 업무지만 다가올 해를 위한 계획은 늘 어렵습니다. 누구나 준비 과정은 쉽지 않지만, 나름대로 연륜 있고 체계가 있는 기업들은 ...
현재 불황 상황이 지속되는 가운데, 마케팅 전략과 매출 향상에 혁신적인 변화를 가져올 수 있는 Live Media Management 시스템에 대해 소개해 드리고자 합니다. 이 시스템은 모든 광고매체 효과를 실시간으로 관리하고 분석하여, 귀사의 ...
10년전 국내에서 처음으로 Media audit 서비스를 시작했을 때, 적지 않은 광고주들이 우리회사의 서비스를 광고비가 부정하게 잘 못 쓰인 것을 찾는 것으로 오인(?)한 적이 있었다. 당연히 고객들은 우리회사와 만나는 것조차 회피해서 ...